Tri načina da iskustvo kandidata postane najjače oružje u regrutaciji
15/05/2019
  • atmadmin
  • Blog
  • Коментари су искључени на Tri načina da iskustvo kandidata postane najjače oružje u regrutaciji

Prvi utisak jeste važan, ali mnoge kompanije ne uzimaju u obzir to šta kandidat naspram njih misli, oseća i doživljava tokom svog iskustva u procesu selekcije.


Hajde da na sekund zamislimo da je regrutacija kao “dejt” (ljubavni sastanak). Napeti smo. Prvi utisak je jako važan i ukoliko stvari ne krenu zamišljenim tokom, preti opasnost da ćemo biti razočarani. Nasuprot tome, ukoliko se kandidat potrudi da se prikaže u najboljem svetlu i pokuša da “osvoji” potencijalnog poslodavca, ti isti poslodavci često takvo predstavljanje dožive kao preterano i nepoželjno. Veliki broj kompanija stvara utisak da kandidati treba da im budu zahvalni na posvećenoj pažnji, šalju pomešane signale ili im pruže nečujan tretman nakon pokazane početne zainteresovanosti.

To i nije tako netačna analogija. Kao što je verovatno da će neko svojim prijateljima ispričati o katastrofalnom “dejtu”, tako će i kandidat podeliti sa drugima svoje negativno iskustvo u procesu zapošljavanja. Oni koji su odbijeni za posao, a takođe doživeli loše iskustvo u procesu, mogu na nepoželjan način prikazati tu kompaniju putem društvenih mreža, što često postane viralno i ruši brend i ugled poslodavca. Neki kandidati su spremni čak i da bojkotuju njihove proizvode ili usluge ukoliko osete da su loše bili tretirani. Ne zaboravite, kandidati za posao su takođe i klijenti te organizacije.

Iz ugla kandidata

Uspešan biznis podrazumeva da je dobar odnos sa klijentima jako važan. Na pitanja i zahteve klijenata se uvek gleda kao na pitanja najvišeg prioriteta, a efikasna komunikacija se smatra obaveznom. Zašto onda mnogi pokleknu u ovom pristupu kada je reč o osobama koje se prijave za posao?
Iako kompanije ne žele da budu negativci, oni često ne sagledaju perspektivu iz ugla kandidata. Mnogi su samo nasledili proces selekcije koji je komplikovan i zastareo, što predstavlja problem u eri koja zavisi od tehnologije i u kojoj mladi aplikanti očekuju momentalan feedback. Na to dodajte takođe i potrebu organizacija da saslušaju što više kandiata prilikom čega regruteri jako lako upadnu u jednoličan proces regrutacije, bez osvrta da razmisle kako se kandidati osećaju tokom istog.

 

Pridobiti kandidata

Šta je rešenje za regrutere u tom slučaju? Sve se svodi na 3 jednostavne stavke – transparentnost, empatija i komunikacija.

Transparentnost

Kandidati žele da znaju šta mogu da očekuju.

Empatija

Kandidati žele da dobiju feedback.

Komunikacija

Kandidati žele da iznesu svoj feedback.

Kanidati žele da znaju šta mogu da očekuju. Svako ko se prijavi za određeni posao želi da zna detalje o samoj pozicji, ali takođe želi da bude informisan i o procesu selekcije kroz koji će proći. Kroz transparentnost i dobro postavljena očekivanja kanidati se neće susresti sa neprijatnim iznenađenjima i osećajem obmane bez obzira na ishod procesa.

Kandidati žele da dobiju feedback. Kandidat je posvetio određeno vreme istraživanju kompanije, uređivanju svog CV-ja, sastavljanju prijave i popunjavanju upitnika. U tom slučaju, on za uzvrat očekuje feedback na svoje izlaganje. Čak se i uspešni aplikanti često drže u “limbu” nedeljama pre zvaničnog obaveštenja o zapošljavanju, te je prirodno za ljude da žele da dobiju povratnu infomaciju kako vreme prolazi. Komunicirajte tokom ključnih tačaka u procesu – kada pošalju prijave, popune upitnike i prođu kroz intervju. Nije potrebno da im obezbedite kompletan izveštaj, ali naznake o njihovim prednostima i manama može doprineti njihovom razvoju. Uvek upozorite kandidate da li su se uspešno predstavili ili ne.

Kandidati žele da iznesu svoj feedback. Ako je politika kuće da zaista bude orijentisana na klijente, mora biti spremna da sasluša šta njeni kandidati imaju da kažu u vezi sa procesom zapošljavanja. Podstaknite feedback. Samim tim podstičete ideju da je kandidat partner tokom regrutacije, što vam može pomoći da zaposlite najbolje ljude, unapredite zadovoljstvo aplikanta i povećate performans. Takođe, možda ćete se i iznenaditi onim što ćete saznati.

Pozitivan proces povećava produktivnost

Naravno, mnoge kompanije su vešte i efikasne u radu sa kandidatima. Efekat dobrog iskustva kandidata može biti veoma značajan – novozaposleni koji su imali pozitivnu indukciju u biznis će se diskretno više truditi i pre će se dugoročno zadržati u organizaciji. Ako postavite jednostavno – srećni zaposleni su bolji performeri.

Sa druge strane, loše iskustvo tokom ovog procesa može biti pogubno za kompaniju i svi u svetu biznisa bi trebalo to da znaju. Postavite se u cipele kandidata. Kada dođete do tog trenutka, zapitajte se: Kakav bi tretman za mene bio idealan?

Saznajte kako na najbrži način možete da procenite i odaberete prave ljude za prave uloge i obezbedite podsticajno iskustvo za kandidate. Pogledajte više informacija o treningu CBI, koji će vam omogućiti da na osnovu kompetencija odaberete pravog kandidata za traženu poziciju.

Pročitaj još

Pročitaje članke sa sličnom temom.